Jedním z druhů přepravních palet jsou takzvané standardní palety, které vycházejí z půdorysného rozměru europalet. Žádné další rozměry nejsou přesně definovány. Proto mohou mít libovolnou výšku, nosnost i konstrukci. Velice blízko k tomuto druhu přepravních pomůcek mají takzvané atypické palety. Ty jsou konstruovány přímo na míru pro každého zákazníka. Z tohoto důvodu je možnost zpětného vykupování trochu ztížená, ale po dohodě se dají v mnoha případech také vykoupit.
dřevěná bedýnka.png
o Pro palety se vyrábějí další vylepšení, které umožňují rozšířit jejich upotřebení.
o Jednou z takových pomůcek je paletová ohrádka.
– Díky této „vychytávce“ se mohou přepravovat i nepevné materiály.
– Zboží se do palet upevní a ty se mohou stohovat.
Do skupiny přepravních pomůcek patří i takzvané Gitterboxy. Je to jedna z mála palet, která není dřevěná. Rám je vyroben ze silného ocelového plechu, výplň bočnic je tvořena pletivem. Půdorys odpovídá rozměrům klasické přepravní palety. Výhodou Gitterboxu je možnost uzavření zboží, které je chráněno jak před poškozením, tak i před odcizením.

Euro paleta je nejpoužívanější

Zřejmě nejrozšířenějším, a tudíž nejpoužívanějším typem výměnných přepravních palet, jsou známé europalety. Díky tomu, že mají mezinárodními normami přesně dané parametry, umožňuje to jak snadnou manipulaci, tak i možností vykupování.
· Smyslem používání europalet je dokonalé využití prostoru v dopravních prostředcích.
stohy palet.jpg
Tyto přepravní pomůcky jsou plně přizpůsobené rozměrům železničního vagónu, nákladních automobilů i přepravních lodí. Europaleta má normou stanovené rozměry 1200x800x144 mm (délka x šířka x výška). Přesně dané jsou i počty hřebíků a jejich rozmístění. Jediný parametr, ve kterém se mohou lišit je váha, která je závislá na vlhkosti dřeva. Nosnost je nejvýše 1500 kilogramů. Stohovat se mohou nejvýše tři europalety na sebe.